Rynek Infrastruktury
Węzeł Jordanowo to dla regionu najważniejsze połączenie z autostradą A2, a co za tym idzie z siecią dróg i autostrad europejskich. Węzeł został wykonany w ramach budowy autostrady, jednak ze względu na budowę drogi ekspresowej był nieczynny. Prace na 5,5 km odcinku trójki udało się zakończyć miesiąc wcześniej. Dzięki temu w poniedziałek, 27 maja, węzeł Jordanowo połączył dwa szlaki drogowe: S3 i A2.
Na otwarciu obecna była marszałek Elżbieta Polak oraz minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak. – W planach rządu jest budowa kolejnych setek kilometrów nowoczesnych tras, co jest nie tylko dobrą informacją dla kierowców, ale także dla polskich firm budowlanych, które zapewne będą te projekty realizować – mówił minister Nowak.
Podczas otwarcia węzła, minister transportu podkreślił też rolę lubuskich parlamentarzystów, którzy mają duży wkład w powstawanie właśnie takich połączeń komunikacyjnych. Minister zapewnił też, że budowa trasy S3 będzie kontynuowana w kierunku południowym. – Już niebawem rozpocznie się przetarg na realizację odcinka Sulechów – Legnica. To znakomita informacja dla wszystkich Lubuszan – dodała marszałek Elżbieta Polak.
Oddany do ruchu 5,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S3 od węzła Jordanowo do węzła Świebodzin Północ stanowi część zadania polegającego na budowie drogi ekspresowej S3 od Sulechowa do Międzyrzecza o długości 43 km. Całość, podzielona na trzy odcinki, jest realizowana przez trzech wykonawców: Mota-Engil (17,1 km) – wartość 373,4 mln zł, Strabag (wcześniej Hermann-Kirchner) (13,3 km) – wartość 204,9 mln zł oraz Budimex (17,3) – wartość 472,4 mln zł.